10 وبلاگ برتر دیابت

29 ژوئن 2017- زندگی با دیابت می‌تواند بار سنگینی را به فرد و جامعه تحمیل کند، اما برای کاهش این فشارها و دستیابی به موفقیت در کنترل بیماری و داشتن زندگی کم استرس تر، خواندن تجربیات مشابه‌ ی سایر افراد می‌تواند مفید باشد. به منظور توانمند سازی و آموزش خوانندگان، به شما برترین وبلاگ ها در زمینه‌ی دیابت را معرفی می‌کنیم. این انتخاب بر اساس کیفیت اطلاعات، توصیه‌های مفید، دستورالعمل‌های غذایی و توصیه‌های تناسب اندام انجام شده است:

وبلاگ Speaking of Diabetes

این وبلاگ متعلق به مرکز دیابت جاسلین است، مرکز دیابت جاسلین یک پژوهشکده‌ی آموزشی وابسته به دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه هاروارد است. در این مرکز بیش از 300 دانشمند در حال بررسی راه‌هایی خلاقانه برای جلوگیری و درمان دیابت نوع 1 و 2 هستند. در این وبلاگ برنامه‌هایی برای آموزش بیماران توسط یک تیم متخصص متشکل از چندین مهارت ارائه میشود.

وبلاگ Diabetes Developments

این وبلاگ توسط David Mendosaنوشته می‌شود، او یک نویسنده‌ی پزشکی و مشاور متخصص در زمینه دیابت است. او در سال 1996 به دیابت نوع 2 مبتلا شد و پس از ابتلا به دیابت تمرکز خود را بر این بیماری معطوف داشت. در این وبلاگ آخرین مقالات در زمینه‌ی دیابت همراه با دانستینی‌های بسیاری برای مدیریت دیابت و مدیریت وزن ارائه می‌شود.

 وبلاگ The Fit Blog

این وبلاگ توسط یک زوج به نامهای  OerumChristelو  Tobiasتدوین شده است، Christelاز سن 19 سالگی به دیابت نوع 1 مبتلا بوده است، اما او تصمیم گرفت که این بیماری را کنترل کند و اجازه ندهد بر زندگیش تأثیر گذارد. شعار کریستل اینست: هیچ کاری نیست که به دلیل ابتلا به دیابت، نتوانید آنرا انجام دهید.

توبیاس و کریستل بروی وبلاگ TheFitBlogکار می کنند. در این وبلاگ شما می‌توانید اطلاعات مفیدی را درباره‌ی ایمنی انواع ورزشها و اثر بخشی آنها برای افراد مبتلا به دیابت بیابید. پست‌های موجود در این وبلاگ بیشتر درباره‌ی توصیه‌های ورزشی و دستورالعمل‌های غذایی سالم است و انگیزه‌ای مثبت را در افراد مبتلا به دیابت برای مسئولیت مدیریت سلامت و بیماری خود ایجاد می‌کند. آخرین پست‌های این وبلاگ به نحوه‌ی مدیریت دیابت، انتخاب غذاهای سالم، یافتن وقت برای ورزش در هنگام سفر و  جوانب مثبت و منفی نظارت مداوم بر قندخون (‌CGM) پرداخته است.

 

وبلاگ Six until me

نویسنده‌ی این وبلاگ Kerri Morroneاست که درسال 2005 نگارش این وبلاگ را آغاز کرد. او از دوران کودکی به دیابت نوع 1 مبتلا شده بود وهم اکنون عضو مهمی از یک جامعه‌ی بزرگ دیابت است. در این وبلاگ وضعیت و داستان افراد مبتلا به دیابت به اشتراک گذاشته می‌شود، تا ثابت شود که آنها در زندگی با این بیماری تنها نیستند. یکی از آخرین پستهای این وبلاگ مقایسه‌ی مدیریت دیابت و بارداری در دوره‌ی معاصر با 30 سال پیش است.

وبلاگ The College Diabetes Network

این وبلاگ متعلق به یک سازمان غیر انتقاعی است که برنامه‌هایی را برای ایجاد ارتباط و تقویت توانایی دانشجویان و دانش آموزان برای مقابله با دیابت ارائه می‌دهد. وب سایت CDNابزارها و منابعی را برای کمک به دانش‌آموزان مبتلا به دیابت برای داشتن یک زندگی سالم ارائه می‌دهد. این وب سایت یک منبع پویا برای تسهیل ارتباط دانش‌آموزان و والدین آنها با پزشکان و کارکنان کمپ‌های دیابت و منابع محلی فراهم می‌کند.

وبلاگ Diabetic Foodie

 اگر شما به دیابت مبتلا هستید و بدنبال دستورهای غذایی برای خود و اعضای خانواده‌تان هستید می‌توانید از این وبلاگ دیدن کنید. این وبلاگ توسط Shelby Kinnaird  که از سال 1999 به دیابت نوع 2 مبتلا شده است، نوشته می‌شود. او غذاهای جدید و تجربیات آشپزی خود را با فلسفه‌ی خوردن غذاهای تازه و محلی همراه با پروتئین ‌های کم چرب و چربیهای سالم و سبزیجات غیر نشاسته‌ای با سایرین به اشتراک می‌گذارد.در این وبلاگ، مطالبی در مورد ورزش یوگا برای مدیریت استرس و دیابت و رژیم غذایی سالم همراه  با دستورالعمل‌های غذایی خوشمزه آمده است.

وبلاگ Bitter-Sweet

 نویسنده‌ی این وبلاگ،Karen Graffeo  که در سن یازده سالگی به دیابت نوع 1 مبتلا شده بود در سال 2008 نوشتن این وبلاگ را آغاز کرد و از آن زمان در جامعه‌ی آنلاین دیابت فعالیت کرده است شعار این وبلاگ که او در تحقق آن تلاش می‌کند، اینست: "زندگی با دیابت تماما بد نیست".

وبلاگ Children's Diabetes Foundation

 این وبلاگ متعلق به یک سازمان غیر انتفاعی است که به تحقیق در مورد دیابت و برنامه‌های بالینی و آموزشی برای افراد مبتلا به این بیماری اختصاص دارد. این بنیاد از مرکز دیابت کودکان باربارا دیویس حمایت می کند. بنیاد دیابت کودکان یا CDFتوسط بارابارا دیویس و شوهرش ماروین در سال 1977 بنیان گذاری شد. او با سازمانهای دیابت ملی در زمینه‌ی آموزش، مراقبت، پیشگیری و درمان دیابت همکاری دارد. پستهای این وبلاگ توسط CDFدر زمینه‌ی حمایت از CDFبرای گسترش آگاهی در مورد این بیماری و داستانهایی در رابطه با بیماران مبتلا به دیابت می باشد.

وبلاگ Our Diabetic Life

دراین وبلاگ Meri Schuhmacher،مادر چهار پسر که 3 نفر از آنها درسنین 8 ماهگی ، 5 سالگی و 2 سالگی به دیابت مبتلا شده بودند، داستانها و وقایعی را از زندگی خود با سایر والدین که کودکان  آنها به دیابت مبتلا هستند، درمیان می‌گذارد.

وبلاگ Diabetes Dad

نویسنده‌ی این وبلاگ،Tom Karlya  است، او که یک عضو فعال در جامعه‌ی دیابتی است، پدر دختری است که در سال 1992 ابتلا او به دیابت در سن 2 سالگی مشخص گردید، او همچنین صاحب پسری است که در سال 2009 در سن 13 سالگی به این بیماری مبتلا شده است. تام که تمام زندگی خود را صرف مراقبت از فرزندان  خود کرده است، می‌گوید: من به دخترم وعده داده‌ام تا زمانیکه درمانی برای بیماری او و میلیون‌ها فرد دیگر که به این بیماری مبتلا هستند، پیدا شود به نوشتن این وبلاگ ادامه می‌دهم. تام به آموزش و الهام بخشیدن به همه‌ی افرادیکه با دیابت زندگی می‌کنند دراین وبلاگ کمک می‌کند. شما می‌توانید مطالبی را در مورد پانکراس مصنوعی در این وبلاگ مطالعه کنید.

لینک ورود به هر یک از این وبلاگها در منبع اصلی وجود دارد.

منبع:www.medicalnewstoday.com/articles/318189.php